Nationale Groente- en Fruitdag | 14 oktober 2020

Nationale Groente- en Fruitdag | 14 oktober 2020

Op woensdag 14 oktober roept het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) uit tot de Nationale Groente- en Fruitdag. Deze dag vindt plaats tijdens de Dutch Food Week (DFW), hét nationale podium waar voeding, voedselproductie en innovatie centraal staan. Het hoofddoel is om groente en fruit in de spotlights te zetten, vanwege de vele positieve effecten van groente en fruit op onze gezondheid. Natuurlijk doen wij hier als vers leverancier graag aan mee. We kunnen niet zonder groente en fruit, zeker nu niet! Bananen, avocado’s, gember, sinaasappel, spinazie, broccoli, stuk voor stuk vitaminebommetjes die bijdragen aan een sterk immuunsysteem. Maar hoe kun je er voor zorgen dat je meer groente en fruit binnenkrijgt? Lunch eens wat vaker met verse groente en fruit! Smakelijk & super gezond. Wij geven een aantal tips voor een 'Groentefruitrijke lunch!'
Sandwich met rode biet hummus
Hummus Sandwichspread
Cracker met rode bieten hummus
TIP 2: Maak verse soep

Soep is een perfect lunchgerecht, zeker in de herfst een heerlijke opkikker. Het mooie is dat je van (bijna) alle groenten soep kunt maken, zelfs van spinazie! En het fijne is dat verse soep maken niet tijdrovend of moeilijk hoeft te zijn. Varieren is ook eenvoudig, zet elke dag een heerlijke verse soep op tafel. Boordevol verse groenten, gezond en lekker!  Maak eens een heerlijke: tomatensoep, uiensoep, groentensoep, bloemkoolsoep, broccolisoep, courgettesoep, champignonsoep, erwtensoep, pompoensoep, venkelsoep of pastinaaksoep.

Bospaddenstoelensoep
Pompoensoep
Spinaziesoep
Tip 3: Smoothies

Een smoothie is een heerlijke groente en/of fruitrijk tussendoortje. Een perfecte aanvulling bij de lunch of als tussendoortje. Heerlijk met zachte fruitsoorten zoals aardbei, banaan, framboos, bosbes, bramen, mango, ananas en sinaasappel. Voeg naar wens yoghurt en/of havermout toe. Of maak een smoothie met verse (rauwe) groenten zoals spinazie, andijvie, bleekselderij, boerenkool, paksoi, sla, postelein, raapstelen, avocado, komkommer en venkel. 

Smoothie met vers fruit
Groene smoothie met spinazie
Radijs smoothie

© Copyright Heerkens Groente en Fruit 2019

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws, volg onze facebookpagina